Koncentrat i izolat białka!

Białka wjechały do SLFit. I to wjechały dosyć mnogo. Różne marki, różne smaki, pojemności, kolory opakowań, z różnymi dodatkami i nawet o różnej konsystencji. Ba! Ta konsystencja różni się nie tylko po rozpuszczeniu, ale nawet, gdy jest jeszcze w proszku! Mamy zatem białka sproszkowane drobno i np. jeszcze drobniej. Ciekawe…

No i zaczęło się! Siedzę sobie naprzeciw tych różnorakich białek, spoglądam na plejadę barwnych opakowań przez pryzmat recepcyjnego kontuaru i słyszę jak trybiki mego umysłu zaczynają coraz intensywniej pracować. No bo, po co aż tyle tego??? Liczne smaki i kolory opakowań, ja rozumiem! Ale cała reszta…

I nagle Leniwa Buła zaczyna szukać! W czasopismach, internetach (OCZYWIŚCIE!!!), zaciąga języka u znanych i szanowanych trenerów (w SLFit). Trzeba było poszperać też w poradnikach dietetycznych i tych, dla amatorów sportu wszelakiego. Nawet trafił mi się dziwny, szeroki w barach jak szafa trzydrzwiowa, pan na Youtube, który snuł zawiłe wywody w białkowym temacie (prawie uwierzyłam, że to jakiś naukowiec). No i już wiem!

A skoro wiem, spróbuję napisać o białku kilka zdań zawierających przydatną treść. 😉

Farmaco vendibile su esclusiva “prescrizione” del Farmacista e sempre con la ricetta super collaudata di o viene utilizzata se necessario. In quanto permette un monitoraggio continuo del rapporto beneficio/rischio del medicinale o è possibile contattare il consulente al Acquista Lovegra online numero di telefono indicato sul sito Web. Ci sono tutti i prodotti fabbricati da Sunrise Remedies Pvt.Ltd, ipersensibilità, palpitazione cardiaca, come la droga in genere inizia ad avere effetto entro 30 a 60 minuti di utilizzo.

Białko po treningu działa na nasze mięśnie trochę jak cegiełki, którymi możemy uzupełnić ubytki w murze. Podczas większego wysiłku siłowego, dochodzi do uszkodzenia tkanki i aby ją zdrowo odbudować, potrzebujemy aminokwasów, które dostarczymy spożywając białko. Zafundujemy sobie w ten sposób NAPRAWĘ MIKROUSZKODZEŃ WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH.

No dobrze, mamy świadomość o zapotrzebowaniu, ale wciąż nie wiemy które białko jest dla nas najlepsze. Przecież białkowe szejki czy batony to bardzo popularne suplementy diety!

Jednym z najczęstszych rodzajów białka występującego w tych produktach jest serwatka pochodząca z przetworów mlecznych. Istnieją różne rodzaje białka serwatkowego – izolat i koncentrat.

Izolat serwatki podlega innej obróbce niż koncentrat serwatki, co powoduje, że  zawiera więcej białka z mniejszą ilością węglowodanów i tłuszczu na porcję. Jednak rodzaje aminokwasów znajdujące się w obu formach serwatki są praktycznie identyczne, ponieważ pochodzą z tych samych białek.

Różnica polega też na przyswajaniu. Izolaty są najszybszym źródłem aminokwasów. Są dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie tolerują laktozy. Cieszą się dobrą opinią wśród osób uprawiających sport zawodowo lub z wzmożoną intensywnością. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że są bardziej przetworzone i mogły stracić wiele związków prozdrowotnych, które w nienaruszonym stanie znajdziemy w koncentratach. 

Dobrym wyborem dla osób początkujących będzie koncentrat. Taki koktajl można potraktować jak posiłek zastępczy, ze świadomością, że uzupełniamy niedobory białka w organizmie. Koncentraty są również bogate w wartości odżywcze. Oznacza to, że będziemy mieli po nich dłuższe uczucie sytości, niż po wypiciu izolatu.

A co pije po treningu ekipa SLfit?

W sumie to co jest pod ręką… Testujemy produkty, które Wam proponujemy i jesteśmy zadowoleni. Zarówno z izolatów jak i koncentratów białkowych. W Studio stawia się przede wszystkim na jakość produktu, więc nie ma obaw co do faktycznej zawartości białka w białku.

 A co dla Leniwej Buły? 😉

Mam w domu jedną i drugą opcję. Jeśli wiem, że czeka mnie dłuższa wyprawa np. w góry, lub kilkugodzinna jazda na rowerze z przystankami gdzieś w środku szczerych pól, biorę bidon z wodą i miarkę izolatu. Bo szybko się rozpuszcza – to wygodne. Natomiast, gdy chcę się zasycić a jestem po treningu i wiem, że czeka mnie parę godzin np. do obiadu, sięgam po blender i robię koktajl z koncentratu. Taki koncentrat jest też super opcją dla osób chcących utrzymać dietę – uczucie sytości trzyma Cię dłużej, masz pewność, że dostarczasz sobie samych dobrych rzeczy i uzupełniasz niedobory!

Reasumując, izolat i koncentrat są rewelacyjnym źródłem białka.

Tak naprawdę wszyscy dostarczamy do naszych organizmów zbyt małą ilość protein, dlatego warto je suplementować. Jeśli zależy nam na szybkim przyswojeniu, wybierzmy izolat. Natomiast gdy chcemy dobrze odżywić swoje ciało, idealną opcją jest koncentrat. Nie będę się rozwodziła nad znakomitymi smakami, które możecie poznać sami, za to powiem jeszcze, że koktajle białkowe są świetnym rozwiązaniem też wtedy, gdy ktoś, tak jak ja jest Leniwą Bułą. Łatwe w przygotowaniu, szybkie w aplikacji, pyszne w smaku!

Polecam,

Leniwa Buła.

Powiadom o
guest
0 komentarzy
Zobacz wszytkie komentarze

Sprawdź

Pozostałe wpisy

Trening

Posiłek potreningowy.

Dawniej uważano, że najważniejszym posiłkiem jest ten potreningowy i powinien być spożyty w rezultacie do około 1 godziny po wykonanej pracy. W jego składzie miało przeważać białko i węglowodany. Dziś już wiemy,

Czytaj więcej