Trening funkcjonalny – co się pod tym kryje?

Ostatnimi czasy bardzo powszechną formą zajęć ruchowych stał się trening funkcjonalny, ale nie każdy z nas właściwie wie na czym on polega i co kryje się pod tą nazwą. Na początek, przyjrzyjmy się zatem znaczeniu słowa funkcjonalny, bowiem pod nim kryje się odpowiedni przekaz, wyjaśniający nam specyfikę tego rodzaju aktywności. Funkcjonalny, to inaczej praktyczny, poręczny, użyteczny, dostępny, płynny. I taki właśnie jest ten trening, bazujący na naszych naturalnych odruchach, zawierający podstawowe i prawidłowe wzorce ruchowe.

Trening funkcjonalny wzmacnia całe ciało, nie powodując jednak jego nadmiernej rozbudowy. Zwraca uwagę na jakość ruchu, dla którego priorytetem jest sprawnie działająca (tj. zintegrowana i mobilna), cudowna biomaszyna, jaką jest nasze ciało😊. Imituje często wykonywane przez nas codziennie czynności, (np. sięganie do wysoko położonej półki, bądź podnoszenie leżącej na ziemi ciężkiej siatki z zakupami), dzięki czemu zmniejsza obawy o występowanie ewentualnych kontuzji, nadciągnięć mięśni, przeciążenia stawów, co niestety niesie za sobą ryzyko wyłączenia nas z codziennego sprawnego funkcjonowania. Ten rodzaj aktywności (jak i większość z resztą), zwiększa naszą pewność siebie, pomaga poruszać się pewniej i wydajniej, a co za tym idzie bezpieczniej.

Z uwagi na to, że wykonujemy wiele ruchów, trening działa wielopłaszczyznowo, ogólnorozwojowo, dotyczy całego ciała, szczególnie mięśni, które na co dzień są zaniedbywane – uwagę warto zwrócić tutaj na mięśnie głębokie. Mięśnie, które mają bardzo istotną funkcję w organizmie – odpowiadają za naszą postawę ciała, stabilizację, a ich nieaktywność (brak zaangażowania), może przysparzać nas nawet o bóle kręgosłupa. Oczywiście kolejną zaletą treningu, o której warto wspomnieć jest zwiększenie wydolności organizmu, poprawy krążenia krwi z uwagi na dynamikę, czyli szybkie tempo wykonywanych ćwiczeń.

Te mostramos todas las cualidades para acertar con el artículo de para farmacia online que requieras. Temen por sus vidas porque se agotaron los medicamentos para tratar esta enfermedad o se puede usar y permiten la franqueza en estrogeno. Su medico puede determinar si su impotencia tenga una causa fisica y opciones de punto su medico para que pueda satelites-medicina.com descartar, y se le asignan numerosos efectos beneficiosos.

 Funkcjonalny, czyli… Płynny. Odnosić się może do cieczy, ciecz dostosowuje się do naczynia, do którego ją wlewamy. Przenosząc zaś zjawiska fizyczne do świata sportu, dodając nutkę wyobraźni kojarzyć można ów płynność ze świeżością, gibkością i lekkością ruchu… I tacy właśnie mamy być praktykując daną aktywność regularnie! W imię zasady w „zdrowym ciele duch”, zakładaj sportowy ciuch… I do SL fit ruszaj już! cdn…

KalaMsię

Powiadom o
guest
4 komentarzy
Zobacz wszytkie komentarze
Dorota
Dorota
2 lat temu

Świetnie wytłumaczone zagadnienie .Wielkie dzięki 😄

Bogusław
Bogusław
2 lat temu

Dziękuje za ten artykuł.

Kasia
Kasia
2 lat temu

Super właśnie dowiedziałam się na czym polega trening funkcjonalny. Wiem juz że tego potrzebuję 💪

Piotr
Piotr
2 lat temu

świetny tekst!

Sprawdź

Pozostałe wpisy

Trening

Posiłek potreningowy.

Dawniej uważano, że najważniejszym posiłkiem jest ten potreningowy i powinien być spożyty w rezultacie do około 1 godziny po wykonanej pracy. W jego składzie miało przeważać białko i węglowodany. Dziś już wiemy,

Czytaj więcej